veelgestelde vragen
Studiopie > veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

 

 
Het ontwerpen van je kaartje

 

Bestellen

 

Prijzen

 

Verzending en levering

 

Enveloppen

 

Postzegels

 

Sluitzegels

 

Het ontwerpen van jouw kaartje


 
 

Wat zijn de voordelen van Studiopie?

Het persoonlijke contact, de eigenheid van illustraties, de eigenzinnigheid in de ontwerpen gecombineerd met het gemak van handige editor en de grote drukkerij die daarachter zit. Hier nog even wat voordelen op een rijtje: 
- Voor de meeste geboortekaartjes geldt: op maandag t/m vrijdag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verzonden lees meer. M.u.v. foliekaartjes en posters.
- Mooie selectie papiersoorten van hoge kwaliteit en veel keuze in enveloppen
- Gratis verzending in Nederland en België bij bestellingen boven 25 euro
- Zelf jouw eigen kaarten maken en overal waar een computer staat versturen (dus ook in het buitenland!).
- Eigen collectie in je account waar je jouw ontwerpen in kunt bewaren

 

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?

Kies twee kaartjes, de een voor als je een jongetje krijgt, de ander voor een meisje. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, kun je op dat moment bepalen welk kaartje je gaat bestellen.

 

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje is het aan te raden om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen. (maar let op: soms kunnen door externe factoren de kleuren ietsjepietsje afwijken)

 

Het lukt me niet om de tekst aan te passen in de editor, wat moet ik doen?

Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader over de tekst heen. Door op de kaart te klikken verschijnen deze kaders. Een leeg tekstkader is te herkennen aan het omlijnde vak wat zichtbaar is in het kaartje. Als je op een tekstvak klikt en je ziet in het rechter bewerk vlak met de naam “tekst” geen tekst dan is dit een extra tekstkader. Een leeg tekstkader kan verwijderd worden door rechtsonder in het lege vlak op het kruisje te klikken.

 

Ik kan een beeldelement niet veranderen in de editor, wat moet ik doen?

Bij sommige ontwerpen is een vaste volledig illustratie gebruikt. Deze kun je dan niet aanpassen. Wel kun je extra tekst of eventuele kleine extra elementen uit de beeldbank plaatsen. 

 

Ik wil graag het formaat (liggend, staand, vierkant) of een enkele- of dubbele kaart omzetten. Wat moet ik doen?

Je kunt dit helaas niet zelf doen. Maar stuur me een mailtje dan doe ik het voor je.

 

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die in de editor aangeboden worden. Helaas is het niet mogelijk andere kant en klare lettertypes te gebruiken. Uiteraard kun je wl de grote letters uit de beeldbank gebruiken. Die kun je een voor een als een afbeelding in je kaartje plaatsten. 

 

Ik heb een afbeelding die ik wil gebruiken, kan dat?

Je kunt eigen afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de editor en plaatsen in je kaartje. Gebruik het liefst alleen eigen afbeeldingen, ivm de rechten. Studiopie is niet aansprakelijk voor inbreuk op auteursrechten. Alle afbeeldingen in de beeldbank zijn van mij en die mag je uiteraard zonder problemen gebruiken voor het ontwerpen van je kaartje.

 

Hoe lang blijven mijn kaartjes (ontwerpen) in mijn account staan?

Jouw kaartjes blijven altijd in je account staan, zolang je het account bij Studiopie aanhoudt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontwerpen en opgeslagen kaartjes.

 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Geen probleem! Als je een account aanmaakt en me dan een seintje geeft, sla ik de proefdruk erin op en stuur je dan een mail.

 

Zijn Studiopie kaarten duurzaam?

Absoluut, ik vind dat heel belangrijk. Alle kaarten worden digitaal gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Omdat de drukker precies het aantal drukt dat de klant bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van chemische stoffen die belastend zijn voor dier, mens en milieu.

 

Bestellen


 

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Voor alle kaartjes (zonder folie) geldt: op werkdagen voor 14.00 uur besteld, dezelfde dag in productie genomen. De meeste kaarten kun je zelfs tot 18.00 u bestellen. 

Foliekaartjes hebben een ander drukproces en hebben daarom iets meer tijd nodig. Dit zijn de productietijden: maandag t/m donderdag voor 18.00 uur besteld, dezelfde dag gedrukt, de volgende werkdag verzonden. Vrijdag t/m zondag voor 18.00 uur besteld, maandag gedrukt en verzonden.

 

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij Studiopie bestellen?

Ja, dat kan uiteraard. Verzending naar België en binnen Nederland is gratis. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €3,50. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.

 

Ik heb een bestelling geplaatst maar wil graag nog iets wijzigen (papiersoort, aantal kaartjes, tekstfouten). Kan dat?

Bestellingen die je plaatst, gaan bijna direct in productie. Bel mij z.s.m. +31 (0)612404103 en ik ga voor je kijken of je bestelling al in productie is, of dat ik je bestelling nog kan annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen.

 

Prijzen


 

Wat kosten de kaarten bij Studiopie?

De prijs van jouw kaart(en) verschilt per soort kaart, het aantal en gekozen papiersoort. Hoe meer kaarten je bestelt in een keer, hoe scherper de prijs. Bij het prijzen overzicht kun je de precieze kosten voor de kaartjes zien. En als je een kaartje bekijkt kun je de prijs gelijk berekenen met de prijzencalculator. De bezorgkosten in Nederland en België voor jouw bestelde kaarten zijn bij Studiopie helemaal gratis. Een overzicht van alle prijzen vind je hier.
 

 

Is de prijs inclusief alles?

Als je een bestelling plaatst uit de collectie van Studiopie, dan zijn er geen extra kosten*:

- Alle prijzen zijn inclusief BTW.
- Er komen geen drukkosten meer bovenop de prijs 
- Bezorgkosten in Nederland en België zijn gratis

*uitgezonderd maatwerk

 

 

Wat kost een proefdruk?

Voor je eerste proefdruk bij Studiopie, betaal je de speciale prijs van maar €1,-! Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van allle  prijzen vind je hier!

 

Kan ik korting krijgen?

De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting (staffels), hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje met de prijzencalculator.

 

Verzending & levering


 

Wat zijn de verzendkosten?

Voor verzendingen boven de 25 euro naar Nederland en Belgie betaal je geen verzendkosten. Onder de 25 euro kost het verzenden binnen Nederland €2,50 en  € 3,95 binnen de EU. 
 

Vanaf welk aantal kaartjes wordt mijn bestelling pakketpost?

Bestellingen vanaf 20 kaartjes of enveloppen worden als pakketpost verzonden. Indien er minder dan 20 kaartjes of enveloppen worden besteld dan worden deze met de reguliere post verstuurd als brievenbuspost. Hou er rekening mee dat reguliere brievenbuspost iets langer kan duren. Dit is afhankelijk van de bezorgmomenten, in Nederland van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur.

 

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Het is heel vervelend als je je kaartjes niet ontvangt op het moment dat je het had verwacht. Voor de verzending maak ik gebruik van PostNL in Nederland en Bpost in België. Helaas kan er wel eens iets misgaan en duurt het ietsje langer. Als je jouw kaartjes na een redelijke termijn (voor pakketpost 2-3 werkdagen) nóg niet hebt ontvangen, stuur me dan een berichtje dan ga ik kijken wat er mis is gegaan.

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle bestellingen op Studiopiegeboortekaartjes.nl zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. Ben je niet tevreden, of heb je een klacht? Laat het me alsjeblieft zo spoedig mogelijk weten door te mailen. We komen er zeker uit! Bekijk meer informatie over garantie.

 

Kan ik achteraf betalen?

Ja, dat kan in uitzonderlijke gevallen. Soms kan het voorkomen dat het niet lukt om met de reguliere online betaalmethodes te betalen. Neem dan contact met me op, zodat ik achteraf een factuur kan sturen. Binnenkort stappen ik over op een andere aanbieder van online betaalmethoden, waarbij ook voor de optie ‘after-pay’ gekozen kan worden.

 

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefdrukjes en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 5 werkdagen geleverd. Wanneer je de bestelling op maandag t/m vrijdag en zondag vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat ik de bestelling aanbied bij PostNL . In België wordt dit overgedragen aan Bpost die de bestelling binnen 7 werkdagen bij jou aflevert. Ik heb hier helaas geen invloed op.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat jouw bestelling met de pakketpost mee. Geboortekaartjes zonder speciale afwerking die op maandag t/m vrijdag en zondag voor 18.00 uur zijn besteld, worden dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL draagt het pakket over aan Bpost om het pakket bij jou af te leveren. Normaal gesproken wordt het pakketje op de eerstvolgende werkdag bezorgd. 

 

Enveloppen


 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. Ook voor de enveloppen geldt dat de verzending gratis is boven de 25 euro.

 

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

De kaartjes worden niet standaard geleverd met enveloppen . Maar je kunt ze uiteraard wel bestellen. Het handigste kun je dat vooraf doen, de levering is gratis en de keuze is reuze!

 

Postzegels



 

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of speciale geboortezegels kopen. 

 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen ik je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor kaarten is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop. Wil je het zeker weten, ga dan even naar een PostNL Servicepunt om je kaart te laten wegen.

Let op: Voor post in België (Bpost) geldt dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden. Meer informatie op de bpost website.

Belgisch vierkant: Speciaal voor België is er het Belgische kaartformaat, het formaat van 12x13,5. Deze is Bpost vriendelijk waardoor je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Alle ontwerpen zijn om te zetten naar dit formaat. Stuur me een mailtje als je hier hulp bij nodig hebt.
 

 

Sluitzegels



 

Wat kosten sluitzegels?

De sluitzegels met standaard ontwerp zijn € 5,50 per vel van 25 stuks, vanaf 2 vellen begint de staffelkorting. Klik op een sluitzegel om meer te lezen over de staffelkorting.
 

Hoe groot zijn de sluitzegels?

De sluitstickers hebben een diameter van 35 mm.

 

Kan ik de sluitzegels vooraf bestellen?

Jazeker, het is mogelijk om de sluitzegels vooraf te bestellen. Je betaalt geen extra kosten.